§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Polski i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego GARDEN-24 dostępnego pod adresem WWW.GARDEN-24.PL
  2. Właścicielem sklepu internetowego GARDEN-24 jest DAWID KURIATA prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DAWID KURIATA z siedzibą w Brzezie k. Sulechowa ul. Chełmońskiego 17, NIP: 9730910216, REGON: 081207130.
  3. Klient może skontaktować się ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem BIURO@GARDEN-24.PL lub dzwoniąc pod numer telefonu +48  452-454-100 w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00. Opłata za połączenie z w/w numerem telefonu jest ustalana jak za połączenie lokalne lub według stawek operatora sieci komórkowej.

§ 2 Definicje

Użyte w regulaminie zwroty oznaczają odpowiednio:

  1. Sprzedający – właściciel sklepu internetowego GARDEN-24, o którym mowa w § 1 ust. 2,
  2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjne nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
  3. Przedsiębiorca – Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej,
  4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  5. Sklep – sklep internetowy GARDEN-24 dostępny pod adresem WWW.GARDEN-24.PL
  6. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego GARDEN-24, określający zasady świadczenia usług za pośrednictwem strony internetowej WWW. GARDEN-24 .PL
  7. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
  8. Polityka prywatności – zbiór zasad obejmujących przetwarzanie i ochronę danych osobowych użytkowników sklepu internetowego, dostępny pod adresem WWW.GARDEN-24.PL.

§ 3 Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

  1. Sprzedający prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego WWW.GARDEN-24.PL
  2. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze sklepu internetowego WWW.GARDEN-24.PL w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji.
  3. Zamówienia są realizowane na terenie Polski, przy czym istnieje możliwość wysyłki zamówienia za granicę na terytorium Europy. W takiej sytuacji warunki sprzedaży i wysyłki towaru za granicę są każdorazowo uzgadniane indywidualnie z Klientem.

§ 4 Zasady korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną

  1. Aby korzystać z usług świadczonych przez Sprzedającego na podstawie niniejszego regulaminu Klient powinien posiadać:
  2. przeglądarkę internetową,
  3. aktywne połączenie z internetem,
  4. włączoną obsługę Java Script,
  5. aktywny adres mailowy.
  6. Informujemy, iż strona internetowa sklepu wykorzystuje pliki Cookies. Do prawidłowego działania strony zaleca się wyrażenie zgody na włączenie obsługi plików Cookies. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików Cookies, a także możliwości określenia przez Sprzedającego warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach Cookies, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Sprzedającego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi znajdują się w Polityce prywatności.
  7. Świadczenie usług określonych Regulaminem jest możliwe po potwierdzeniu zapoznania się z niniejszym Regulaminem. 

§ 5 Warunki sprzedaży

  1. Sprzedający prowadzi sprzedaż towarów prezentowanych na stronach Sklepu WWW.GARDEN-24.PL
  2. Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu GARDEN-24 są Sprzedający oraz Klient.
  3. Klient w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo:
    a) podać imię i nazwisko, adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj), numeru telefonu, adres e-mail lub
    b) podać firmę, numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj), imię i nazwisko osoby do kontaktu, numer telefonu, adres e-mail oraz
    c) potwierdzić zapoznanie się z treścią Regulaminu.
  4. Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  5. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Klienta i jego akceptacji przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem ust. 10.
  6. Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  7. Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 14 dni (po tym czasie wygasa) i składa się z następujących czynności:
    a) wybrania towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu,
    b) dodania ich do koszyka,
    c) wybrania sposobu zapłaty i dostawy,
    d) dopełnienia obowiązków, o których mowa w ust. 3,
    e) kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę”.
  8. W odpowiedzi na złożone zamówienie Sprzedający, w terminie 5 dni roboczych, wysyła wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres e-mail w celu:
    a) zaakceptowania zamówienia (oferty) – w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta w dniu złożenia oświadczenia,
    b) odmowy przyjęcia zamówienia (oferty) – w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy,
  9. Wszystkie ceny prezentowane na stronach internetowych Sklepu WWW.GARDEN-24.PL podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT.
  10. W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba produktów, realizacja zamówienia następować będzie według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te promocyjne produkty, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.

§ 6 Dostawa

  1. Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia rzeczy w stanie wolnym od wad.
  2. Każdy produkt opatrzony jest informacją o dostępności produktu – indywidualnie dla każdego produktu. Czas realizacji zamówienia oznacza orientacyjny termin, w którym zamówienie powinno zostać wysłane do Klienta. W sytuacjach losowych związanych z brakiem produktu w magazynie dostawcy, Sprzedający zobowiązany jest poinformować Klienta o ewentualnych opóźnieniach drogą elektroniczną.
  3. W przypadku kilku produktów zamawianych w jednej przesyłce czas realizacji zamówienia odpowiada najdłuższemu czasowi realizacji spośród produktów, znajdujących się w zamówieniu.
  4. Czas realizacji zamówienia rozpoczyna się w dniu zaksięgowania wpłaty na koncie.
  5. Zakupione towary są dostarczane pod wskazany przez Klienta adres przez firmę kurierską lub transportem własnym.
  6. Szczegółowe informacje o kosztach dostaw reguluje cennik Usług znajdujący się na stronie: WWW.GARDEN-24.PL. Koszt dostawy jest wskazany podczas wypełniania formularza zamówienia, przy informacji o dostępnej opcji dostawy dla danego zamówienia. Koszt dostawy może zostać także ustalony indywidualnie z Klientem.
  7. Sklep wystawia paragon lub fakturę VAT na zakupiony towar. Aby otrzymać fakturę VAT Klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zamówienia.
  8. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Konsumentowi istotnych postanowień umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Konsumentowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej towar wydruku paragonu lub faktury VAT.
  9. Klient zobowiązany jest do odebrania zamówionej przesyłki.
  10. Maksymalny czas realizacji zamówienia dla wszystkich produktów dostępnych w sklepie garden-24.pl wynosi 40 dni roboczych.

§ 7 Formy płatności

  1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione produkty z dostawą na terytorium Polski:
    a) płatność przy odbiorze (za pobraniem) – realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia,
    b) płatność z góry (przedpłata) w jednym z systemów płatności akceptowanych przez Sklep  – realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności, w przypadku przelewu bankowego – po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy Sklepu.
  2. Przelew elektroniczny oraz płatność kartą realizuje na zlecenie Sklepu PayU SA. Dane odbiorcy, tytuł oraz kwota płatności dostarczane są PayU SA przez Sklep celem realizacji płatności. PayU SA nie pobiera opłaty od realizacji usługi od Klienta. Administratorem danych osobowych Klienta koniecznych do realizacji płatności jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane w celu realizacji transakcji płatniczej. PayU SA powiadomi Klienta o statusie realizacji płatności, rozpatrywanej reklamacji, a także w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na PayU. Klient wybierając Płatność elektroniczną lub Płatność kartą przyjmuje do wiadomości i akceptuje powyższe postanowienia zezwalając na zlecenie przez Sklep realizacji płatności przez PayU.

§ 8 Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży (z zastrzeżeniem postanowień ust. 10 poniżej) bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia, dostarczenia produktu. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia, Klient zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedającego w terminie 14 dni od dnia dostarczenia produktu. Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w szczególności z wykorzystaniem formularza i wysłane Sprzedającemu:
    a) wiadomością e-mail, na adres BIURO@GARDEN-24.PL
    b) w formie pisemnej, na adres 66-100 Brzezie k. Sulechowa ul. Chełmońskiego 17.
  2. Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
  3. Z zastrzeżeniem ust. 10, Konsument może odstąpić zarówno w zakresie całego zamówienia (i wtedy odstąpienie będzie skuteczne w odniesieniu do wszystkich produktów ujętych w zamówieniu), jak też w odniesieniu do niektórych tylko produktów ujętych w zamówieniu (i wtedy umowa będzie dalej obowiązywała w odniesieniu do pozostałych produktów ujętych w zamówieniu, w stosunku do których nie wykonano odstąpienia od umowy), chyba że co innego wynika z warunków akcji promocyjnej prowadzonej przez Sklep w ramach której zakupiony został dany produkt.
  4. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności, w tym koszty dostawy produktu do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sklep).
  5. Sprzedający może jednakże wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  8. Bezpośrednie koszty zwrotu produktu ponosi Konsument.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  10. W przypadku odstąpienia od umowy w zakresie produktu, który został zakupiony przez Konsumenta w ramach zestawu promocyjnego (np. gdzie produkty oferowane w ramach takiego zestawu promocyjnego są sprzedawane łącznie w promocyjnej cenie), zwrotowi podlegają wszystkie produkty, które zostały zakupione przez Konsumenta wraz ze zwracanym produktem, jako część takiego zestawu promocyjnego (tj. zwrotowi podlega cały zestaw promocyjny)
  11. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy m.in.:
    a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

§9 Reklamacje

  1. Klient ma prawo reklamować rzecz, którą nabył od Sprzedawcy – o ile rzecz sprzedana ma wadę fizyczną bądź prawną, przy czym wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
  2. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymiany rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
  3. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba, że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
  4. Klient w terminie określonym w ust.2, w związku ze stwierdzeniem wady składa oświadczenie, w którym zgłasza zastrzeżenia dotyczące wykonania obowiązku przez Sprzedawcę, dalej ,,Reklamację’’.
  5. Klient w ramach Reklamacji może żądać doprowadzenia rzeczy do stanu, w którym będzie ona zgodna z zawartą umową poprzez nieodpłatną naprawę bądź wymianę rzeczy na nową. Jeżeli jednak jest to obiektywnie niemożliwe (np. z uwagi na charakter rzeczy lub charakter wady), Klient może odstąpić od umowy (otrzymując zwrot pieniędzy) albo żądać obniżenia ceny.
  6. Roszczenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zostać złożone na wypełnionym czytelnie formularzu zawierającym następujące dane Klienta:
    a) imię i nazwisko
    b) adres zamieszkania / siedziby zgłaszającego reklamację,
    c) okoliczności uzasadniające reklamację,
    d) datę wydania towaru,
    e) żądanie reklamującego, o którym mowa w pkt ust. 5,
    f) numer konta bankowego do wpłaty świadczenia pieniężnego (jeżeli żądanie reklamacyjne dotyczy zwrotu kwoty ceny lub jej części),
    g) informację o formie w jakiej Sprzedawca ma przekazać decyzję o sposobie rozpatrzenia reklamacji (listowna, w drodze korespondencji elektronicznej),
    h) podpis reklamującego
  7. Do zgłoszenia reklamacyjnego Klient winien przekazać Sprzedającemu towar niezgodny z umową, bez którego rozpatrzenie roszczenia nie będzie możliwe bądź będzie skutkowało wydaniem decyzji odmownej z uwagi na brak możliwości przywrócenia zgodności towaru bądź wydania towaru, zgodnego z umową.
  8. Klient może złożyć Reklamację w następujący sposób:
    a) listownie (o zachowaniu terminu do wniesienia reklamacji decyduje data stempla pocztowego) na adres: 66-100 Brzezie k. Sulechowa ul. Chełmońskiego 17,
    b) na adres email BIURO@GARDEN-24.PL
  9. Sprzedający doręcza Klientowi odpowiedź na złożoną Reklamację w sposób określony przez Klienta bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Reklamacji. Jeżeli Klient nie otrzyma od Sprzedającego decyzji w powyższym terminie, przyjmuje się, że Sprzedający uznał roszczenie Klienta.
  10. Rzecz będąca przedmiotem uznanej Reklamacji, w ramach, której Klient otrzymał rzecz nową, wolną od wad bądź zwrot pieniędzy, pozostaje własnością Sprzedającego.
  11. Sprzedający, w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniesionej przez Klienta Reklamacji, jest obowiązany wydać mu rzecz będącą przedmiotem postępowania.

§ 10 Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedającego jako Administratora Danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000).
  2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale i niezbędne w celu skorzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep, w szczególności w celu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie.

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie, za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
  3. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedający powiadomi zarejestrowanych Klientów poprzez wiadomość e-mail z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.